Wilrijk  +32 3 237 24 24     |     Heist-op-den-Berg   +32 3 500 22 21

Endodontologie

Bij uw eerste bezoek aan de praktijk lezen we uw identiteitskaart in en vragen we u een medische vragenlijst in te vullen. Al uw gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld.
Indien u een afspraak niet kunt nakomen, vragen wij u 48 uur op voorhand telefonisch te annuleren tijdens de telefonische openingsuren (voor een afspraak op maandag vragen wij u ten laatste op donderdag te annuleren). Dit om de praktijk de kans te geven de openstaande tijd in te vullen. Bij laattijdige annulatie zijn wij genoodzaakt uw gereserveerde tijd in rekening te brengen (a rato 90 euro per uur).

Onze beide praktijken zijn uitgerust met een Cone Beam CT-toestel. Op vlak van endodontie betekent een 3D-beeld een grote meerwaarde voor diagnose, behandelingsplan en opvolging.

In je tanden lopen zenuwkanaaltjes. Wanneer zo een zenuwkanaal geïnfecteerd raakt, leidt dit tot hevige tandpijn. De tand is niet verloren, maar het is nodig om deze te ontzenuwen. Dit betekent dat het wortelkanaal van de tand schoongemaakt, gedesinfecteerd en opgevuld wordt om de infectie op te lossen. Deze behandeling wordt in onze praktijk altijd microscopisch uitgevoerd om optimale resultaten te bereiken.

Wanneer een tand na een wortelkanaalbehandeling niet volledig herstelt, kan het een uitkomst bieden om een herbehandeling uit te voeren onder de microscoop. De aanwezige wortelkanaalvulling wordt verwijderd, het kanaal wordt opnieuw grondig gedesinfecteerd en opgevuld.

Het komt voor dat tandinfecties aanhouden, zelfs na een wortelkanaalbehandeling. Als een herbehandeling niet mogelijk is of de kans dat deze behandeling slaagt is klein, dan kan een apexresectie, of verwijdering van de wortelpunt een uitkomst bieden. Door de infectie vanaf de wortelpunt aan te pakken kan het omliggende, ontstoken weefsel weggenomen worden en het wortelkanaal hermetisch afgesloten worden.

PRAKTIJKEN

Groenenborgerlaan 86, 2610 Wilrijk